Vilkår og betingelser
Følgende generelle salgsvilkår regulerer tilbud og salg av produkter og/eller tjenester på e-handelsnettstedet http://www.efeel.co ("nettstedet"). Vennligst les disse generelle vilkårene og betingelsene nøye før du bestiller produkter.
Media Leaders sro, et selskap registrert i Slovakia (Bedriftsregisternummer 46 406 999, skattekode og VAT-nummer SK2023368787, har sitt registrerte kontor i Slovakia, Dlha 4, 974 05 Banska Bystrica. Media Leaders er innehaveren av e-handelen Nettsted efeel
1. Felt for nettstedsapplikasjon
1.1 Nettbutikken efeel er forbeholdt detaljsalg. Efeel tilbyr produkter for salg eksklusivt til kunder "sluttbrukere", dvs. "Forbrukere". Det anses som en "forbruker" enhver person som kjøper varer for formål som ikke er relatert til noen kommersiell, håndverker eller profesjonell aktivitet utført i hans virksomhet. Hvis brukeren ikke er en "Forbruker" inviteres til å unngå å legge inn bestillinger på nettbutikken; Efeel forbeholder seg retten til ikke å behandle bestillinger fra brukere som ikke er "Forbruker" og eventuelle bestillinger som ikke er i samsvar med efeels forretningspolicy.
1.2 All informasjon på nettstedet utgjør ikke et bindende tilbud for salg av produkter i noe land eller sted.
Produkter som tilbys for salg på nettstedet kan kun kjøpes og sendes til kunder som bor og angir som destinasjon over hele verden.
1.3 Kjøp av produktene på nettstedet er tillatt for personer som garanterer å være minst atten (18) år gamle og er i stand til å inngå juridisk bindende kontrakter.
1.4 Salget av produktene på nettstedet utgjør en fjernavtale som reguleres av artiklene 50 og følgende. av det slovakiske lovdekretet N. 206 av 6. september 2005 ("Forbrukerloven") og ved det slovakiske lovdekretet N. 70 av 9. april 2003, som inneholder reguleringen av elektronisk handel
1.5 Generelle vilkår og betingelser for salg som gjelder er de som er publisert på datoen for overføring av kjøpsordren. De kan bli endret fra tid til annen med tanke på mulige reguleringsendringer. Eventuelle endringer trer i kraft fra datoen for publisering på nettstedet
2. Aksept av generelle salgsvilkår og kontraktsinngåelse
2.1 Engelsk er det tilgjengelige språket for å inngå kontrakten. Kontrakten inngås i EU-landene, som spesifisert i paragraf 1.2 ovenfor
2.2 Kunden er pålagt å lese disse vilkårene og betingelsene nøye. Kunden oppfordres til å laste ned, lagre eller skrive ut en kopi av den, samt informasjon om Angreretten og all annen informasjon som efeel gir på Nettstedet, enten før eller under kjøpsprosessen.
2.3 For å fullføre kjøpet av ett eller flere produkter på nettstedet, må kunden fylle ut bestillingsskjemaet og sende det til efeel, elektronisk, ved å følge instruksjonene som vises på nettstedet under bestillingsfasene
2.4 Ved å sende inn et bestillingsskjema via nettstedet (videresending), aksepterer og samtykker kunden betingelsesløst i å overholde disse generelle salgsbetingelsene i sin kontrakt med efeel. I tilfelle uenighet om visse vilkår i disse generelle salgsbetingelsene, oppfordres brukeren til ikke å sende inn noe bestillingsskjema for kjøp på nettsiden
2.5 Efeel vil arkivere bestillingsskjemaene i en database i henhold til lovens vilkår. Kunden kan få tilgang til bestillingsskjemaet sitt gjennom delen " http://www.efeel.co/user/in "på nettstedet
2.6 Så snart Kunden har sendt inn sin bestilling, vil efeel sende en e-post med "Bestillingsbekreftelse" som bekrefter mottak av den.
Denne e-posten viser et utdrag av de essensielle elementene i bestillingen: personopplysninger angitt av kunden, leveringsadresse, detaljer om de bestilte produktene (beskrivelse og mengde), prisdetaljer, betalingsmåte, leveringskostnader, eventuelle tilleggskostnader også som informasjon om angreretten og et sammendrag av generelle salgsvilkår. Kunden forplikter seg til å verifisere riktigheten og å kommunisere eventuelle rettelser via e-post [email protected]
Denne e-postmeldingen utgjør ikke aksept av bestillingen, men bare en bekreftelse på korrekt mottak av den av de riktige systemene til efeel. Kunden vil også finne sitt personlige "bestillingsnummer", som må brukes i annen etterfølgende kommunikasjon med efeel.
2.7 Kontrakten mellom efeel og kunden inngås først når efeel bekrefter at ordren er akseptert via e-post "Ordre og forsendelsesbekreftelse"
2.8 Enhver e-post sendt til Kunden som bekrefter ordrestatusen hans (som e-post med "Forespørsel om ytterligere informasjon" eller e-post om "Varsel om leveringsforsinkelse"), eller muntlig kommunikasjon om bestillingen må ikke anses som en aksept av den.
Gjennomføringen av kontrakten skjer med forsendelse av de bestilte produktene, med mindre efeel ikke har varslet Kunden om manglende aksept av den, eller Kunden har bedt om kansellering av den.
2.9 Efeel forbeholder seg retten til å avvise eller begrense bestillinger som ikke gir nok garantier for soliditet eller som er ufullstendige eller feilaktige. Samt bestilling relatert til produkter som ikke lenger er tilgjengelige (ikke på lager)
I disse setningene kommuniserer efeel via e-post til kunden så snart som mulig at kontrakten ikke er inngått og at innkjøpsordren ikke er akseptert, og spesifiserer årsakene til avslaget.
I tilfelle betaling allerede er fullført, gir efeel å refundere kunden for beløpet som allerede er belastet med en reversering av transaksjonen (se art. 13. Refusjonsmetode)
Efeel forbeholder seg også retten til å avvise bestillinger fra enhver kunde som efeel har en pågående juridisk tvist med angående en tidligere bestilling. Efeel kan kansellere enhver bestilling hvis det er mistanke om uredelig aktivitet og kan nekte å behandle bestillinger fra kunder med en tidligere uredelig bestillingshistorikk
3. Produktinformasjon og produkttilgjengelighet
3.1 Hovedegenskapene til hvert produkt vises på hver "Produktinformasjonsside" på grunnlag av informasjon gitt av produsenter. Efeel, forbeholder seg retten til å endre enhver produktinformasjonsside uten varsel.
3.2 Efeel vil gjøre sitt beste for å representere bilder så nært som mulig til produktene som tilbys for salg.
Fargene på produktene kan imidlertid avvike fra de virkelige i henhold til innstillingene til datasystemene som brukeren bruker.
Bildene i produktspesifikasjonene kan også variere i fargenyanse, størrelse eller i forbindelse med produkttilbehør. For formålet med kjøpsavtalen skal beskrivelsen av produktet i bestillingsskjemaet som er sendt av klienten ha forrang
3.3 På Nettstedet kan det også vises støtteinformasjon for kjøp av generell karakter, slik som de som for eksempel finnes eller i Ordliste Kjøpeveiledning.
Denne informasjonen er gitt som enkelt generisk informativt materiale, som ikke samsvarer med de virkelige egenskapene til et enkelt produkt. For formålet med kjøpsavtalen skal beskrivelsen av produktet i bestillingsskjemaet som er sendt av klienten ha forrang.
3.4 På "Produktinformasjonssiden" for hvert produkt er det en spesiell seksjon som inneholder informasjon om "Produkttilgjengelighet". Kunden kan kun kjøpe produkter med følgende erklæring "På lager".
I tilfelle Produktstatusen er " Utsolgt " kan Kunden fortsette med reservasjonen av produktet og efeel på vegne av kunden vil bestille det til leverandøren. Når produktet er tilgjengelig, vil efeel varsle Kunden via e-post.
3.5 Vær oppmerksom på at det å legge et produkt til handlekurven ikke betyr at produktet automatisk reserveres til kunden.
Produktet er fortsatt tilgjengelig for kjøp av andre kunder frem til innsending og ordrebekreftelse fra efeel, i samsvar med disse salgsbetingelsene.
Det kan avhenge av samtidige innkjøpsordrer på nettstedet. Det er mulig, på grunn av tekniske årsaker, at et "tilgjengelig produkt" kan bli utsolgt etter overføring av bestillingen, og derfor er det nødvendig å vente på en ny forsyning. I dette tilfellet vil kunden bli informert umiddelbart via e-post ("Produkt reservert" eller "leveringsforsinkelse") og kan be om å kansellere bestillingen når som helst før forsendelse av produktet ved å klikke på "avbryt"-knappen i eposten.
3.6. I tilfelle utilgjengelighet av det bestilte produktet, vil kunden bli varslet via e-post umiddelbart og i alle fall innen tretti (30) dager fra dagen etter overføringen av bestillingen. Hvis betalingen allerede er fullført, sørger efeel samtidig for å refundere kunden for beløpet som allerede er belastet med en reversering av transaksjonen. (se avsnitt nedenfor: 13. Tilbakebetalingsprosedyrer)
4. Pris, fraktkostnader, skatter og avgifter
4.1 Alle priser publisert på nettstedet er i € (euro). De er inkludert mva (20 %) hvis produktene sendes og leveres innenfor EU. Prisen inkluderer ikke mva hvis produktene sendes og leveres utenfor EU (når tilgjengelig).
4.2 Efeel forbeholder seg retten til å endre prisen på produktene når som helst. Det er forstått at prisen på produktet som vil bli belastet kunden er den som vises på nettstedet på tidspunktet for innsending av bestillingen. Eventuell økning eller reduksjon etter overføring av bestillingen vil ikke bli vurdert.
4.3 Produktprisen inkluderer ikke fraktkostnader. Leveringskostnader belastes kunden, og betales av Kunden i fellesskap med betaling av Total Ordrepris.
Beløpet for alle bestillinger er 5 eur (inkludert mva) i handlekurven under nettkjøpsprosedyren og før avslutningen av den, samt i e-posten "Ordre og forsendelsesbekreftelse".
4.4 Den totale bestillingsprisen (med en separat indikasjon på kostnadene ved levering og eventuelle andre tilleggsutgifter) vises alltid i handlekurven ved slutten av kjøpsprosedyren". Denne summen (som vil bli angitt for kunden i "Ordreinnføring" bekreftelse ” og i e-poster med «Bestilling og forsendelsesbekreftelse»), vil være det totale beløpet som skal betales av Kunden i forhold til kjøpsordren. Ingenting skal betales fra Kunden med mer enn dette beløpet, bortsett fra eventuelle tollavgifter (se avsnitt nedenfor) .
4.5 Frakt til enkelte svært spesifikke destinasjoner kan kreve tilleggsgebyrer og kostnader som bæres av mottakeren og betales ved levering av produkter direkte til skatte- og tollmyndighetene eller til kureren. Kunden holder efeel skadesløs for slike skatter, avgifter og avgifter. Imidlertid skal alle mulige skatter, avgifter, utgifter eller andre avgifter gitt av lovene i hvert enkelt land der produktene sendes og leveres i sin helhet bæres av kundene.
5. Hvordan kjøpe
5.1 Kjøp av produkt på nettstedet er mulig med eller uten registrering. Registreringen lar kunden ha en rekke tilleggstjenester, ved å opprette en personlig profil.
5.2 I den elektroniske katalogen velger Kunden å velge og legger i handlekurven de produktene som er tilgjengelige og kan bestilles, som beskrevet på den relevante "Produktinformasjonssiden". Under ordreinntasting er Kunden pålagt å oppgi visse personlige opplysninger (personlig data, datadestinasjon, fasttelefonnummer og mobilnummer, e-postadresse); og legg inn gyldige opplysninger om kredittkortet som er juridisk ansvarlig, eller andre betalingsmåter (som forutsatt i disse vilkårene for salg).
5.3 Efeel forbeholder seg retten til å be om ytterligere informasjon og dokumentasjon for å fastslå identiteten og eierskapet til kunden for å foreta betaling. Kunden garanterer at all informasjon som gis er sann, nøyaktig og fullstendig (se neste avsnitt om betalingsmåte).
5.4 Etter at bestillingen (videresendt) er lagt inn, inviteres Kunden til å skrive ut eller lagre en elektronisk kopi av den og fortsatt beholde de gjeldende generelle salgsbetingelsene, i samsvar med bestemmelsene om fjernsalg
5.5 Kunden som har lagt inn bestillingen med en Logg inn (betyr at han er en registrert kunde og har opprettet sin egen profil).
5.6 Etter å ha bekreftet til kunden riktig mottak av bestillingsskjemaet (se punkt 2.6), behandler efeel bestillingen og verifiserer dataene som er lagt inn av kunden, betalingsmåte, klargjøring av produktene på lageret. I noen tilfeller kan det trenge en telefonkontakt med kunden eller be om ytterligere dokumentasjon (se avsnittet Betalingsmåte)
5.7 Efeel kommuniserer aksept av bestillingen ved å sende e-posten "Ordre og forsendelsesbekreftelse" som inneholder et sammendrag av informasjonen som allerede finnes i bestillingsskjemaet: måldata, beskrivelse og mengde bestilte produkter, betalingsmetode, datalevering.
5.8 Ved avslag vil Kunden bli varslet av efeel så snart som mulig (og i alle fall innen 30 dager fra datoen for bestillingsplasseringen) ved å sende en e-post med "varsel om kansellering av ordre" som inneholder årsakene. I tilfelle betaling allerede er fullført, gir efeel kontekstuell tilbakebetaling til Kunden for beløpet som allerede er belastet med en reversering av transaksjonen (se art. 10. Refusjonsmetode)
6. Betalingsmåter
Som nevnt i avsnitt 4.2 (Produktpris, fraktkostnader, skatter og avgifter) Vær oppmerksom på at alle transaksjoner, inkludert valuta, blir oversatt til euro etter betaling fra kunden.
6.1 Kredittkortbetaling
6.1.1 Ved betaling med kredittkort, vil beløpet knyttet til kjøpet bli belastet av Banken umiddelbart, ved avslutningen av transaksjonen utført av Kunden online.
6.1.2 På tidspunktet for bestilling fra kunden, skal nettøkten omdirigeres fra nettstedet til en sikker side på GP WEBpays nettsted (SSL). På et slikt nettsted vil kunden kunne fullføre betalingen av prisen
EFEEL kan ikke på noe tidspunkt under kjøpsprosessen vite informasjon om kundens kredittkort. Dataene er ikke tilgjengelige for EFEEL eller tredjeparter, heller ikke ved bestilling eller senere. Ingen arkiv av EFEEL opprettholder slike data. EFEEL kan ikke under noen omstendigheter holdes ansvarlig for uredelig eller ulovlig misbruk av tredjeparter ved betaling av produkter kjøpt på nettstedet
6.1.3 EFEEL forbeholder seg retten til å be kunden, via e-post, sende en kopi av forsiden/baksiden av et gyldig identitetskort. E-postforespørselen vil spesifisere perioden innen hvilken dokumentet må være mottatt av EFEEL. Denne perioden vil uansett ikke være mer enn 5 virkedager. I påvente av det forespurte dokumentet, vil bestillingen bli suspendert. Ved forespørsel må Kunden sende alle forespurte dokumenter innen den angitte tiden. Hvis EFEEL ikke mottar disse dokumentene innen den forespurte tiden som i e-postforespørselen eller mottar ugyldige eller utløpte dokumenter. Kontrakten vil være i henhold til og i henhold til art. 1456 cc, og bestillingen vil senere bli kansellert, bortsett fra retten til kompensasjon for eventuelle skader EFEEL måtte utsettes for som følge av klientens oppførsel. Oppsigelse av kontrakten, vil Kunden bli varslet via e-post, senest 2 dager etter fristen for innsending av dokumenter som kreves av EFEEL og vil resultere i kansellering av bestillingen og vil få tilbakebetalt beløpet. Hvis EFEEL mottar nødvendig dokumentasjon innen den angitte tiden, vil leveringsvilkårene, dvs. kurerens overtakelse av produktet, bli kommunisert til Kunden etter bekreftelse av transaksjonen fra sentralen for å forhindre svindelrisiko.
6.1.5 EFEEL kan ikke vite og lagrer ikke dataene på noen måte knyttet til kundens kredittkort eller med andre betalingsmidler knyttet til den kontoen).
6.2 Bankoverføring
6.2.1 Kunder kan betale via bankoverføring. Bestilte varer sendes etter at vi har mottatt betalingen.
Kontonummer : IBAN: SK9802000000002952352651
Mottakers bankadresse:
Vseobecna uverova banka
Mlynske nivy 1
829 90 Bratislava 25
Slovakia
SWIFT-kode (BIC): SUBASKBX
Variabelsymbol (referanse) : Ditt ordrenummer
7. Forsendelse
7.1 Begrepet "forsendelse" refererer til øyeblikket da efeel betrodde produktet til den definerte transportøren som tar ansvaret for produktet (kriteriene kan variere avhengig av typen produkt som er bestilt og destinasjonen)
- Kommer vanligvis innen 5 virkedager (kan variere avhengig av destinasjonsland)
- Internasjonal post 1. klasse 'Signed For'-levering - Internasjonal 'Signed For '
7.2 Forsendelsesbetingelser og leveringsbetingelser er spesifikt nevnt i forhold til det enkelte produkt i hver relevant "Produktinformasjonsside". Forsendelsesvilkår trer i kraft fra datoen for overføring av bestillingen, med mindre annet er spesifisert
7.3 Hvis flere produkter bestilles samtidig med forskjellig tilgjengelighetsstatus, vil efeel kun utføre én forsendelse. Forsendelsen vil foregå i henhold til de lengste tidene (f.eks. ved 1 produkt bestilt med status "Ikke på lager", sammen med et produkt med status "På lager", vil begge produktene bli sendt med leveringstiden lengre, dvs. 30 dager).
8. Levering: Gebyrer og vilkår
8.1. Levering av produkter gjøres til postadressen til destinasjonen spesifisert av Kunden i Ordremodulen.
Pakke- og leveringsgebyrer
Verdensomspennende standard - 5 € (levering over hele verden)
8.2 Kunden er pålagt å rapportere eventuelle spesielle funksjoner knyttet til leveringsstedet for produktet. I tilfelle feil informasjon og detaljer oppgis, vil lasting av eventuelle tilleggsutgifter som efeel vil tåle for å fullføre leveringen av produktet være ansvarlig for kunden.
8.3 Leveransen av bestillingen gjelder gateplan. Vi leverer ikke til postbokser, postkontorer, og leverer ikke til et tredje selskap involvert i transport / speditører.
8.4 Alt ansvar og risiko for de kjøpte varene belastes Kunden fra det øyeblikket Posten har signaturen til mottakerne
8.5 Ethvert problem angående den fysiske, korrespondanse eller fullstendigheten av de mottatte varene må rapporteres umiddelbart av Kunden til efeel og senest 5 dager fra leveringsdatoen ved å rapportere via e-post til [email protected]
8.6 I tilfelle Kunden ber om å sende det kjøpte produktet på nytt, vil efeel gå videre til en ny levering og forbeholde seg retten til å bære kostnaden, i tillegg til kostnadene, kostnadene ved å returnere produktet til efeel.
8.12 I tilfelle det kjøpte produktet ikke blir levert eller er forsinket i forhold til leveringsvilkårene som er angitt i spesifikasjonsdelen, kan kunden rapportere det via e-post: [email protected] . efeel vil undersøke klagen og skal umiddelbart varsle kunden om resultatet via e-post innen maksimalt femten (15) virkedager.
9. Returer: Angrerett
9.1 I samsvar med artikkel 64 og følgende. i forbrukerloven (lovvedtak nr. 206/2005), har kunden "forbrukeren" rett til å trekke seg fra kjøpet av produktet uten straff og uten spesifikasjonsgrunn, innen ti (10) virkedager fra mottak av produktet Produkt. I henhold til vilkårene spesifisert i de følgende punktene
9.2 Efeel gir Kunden bedre vilkår enn gitt i Forbrukerkodeksen (som sier at Kunden skal sende en skriftlig melding innen ti dager, ved postrekommandert brev med returkvittering) for å utøve denne Retten, det er nok å kommunisere testamentet innen 15 virkedager fra leveringsdatoen for produktet, via e-post: [email protected] Emne: ("Jeg vil gjerne bruke angreretten)
9.3 Ved å kommunisere om angreretten, bør kunden angi ordrenummeret (utstedt ved kjøpet), produktet eller produktene som den har til hensikt å utøve sin angrerett og tydelig uttrykke sin intensjon om å trekke seg fra kjøpet
9.4 Så snart du har mottatt tilbaketrekningsforespørselen via e-post, vil EFEEL kundeservice umiddelbart gi kunden instruksjoner om hvordan produktene skal returneres. Produktene må sendes til firmaadressen som er oppgitt på kontaktsiden.
Produktet må returneres intakt, ubrukt, komplett med alle originale deler og emballasje (poser og/eller emballasje), i samsvar med betingelsene i følgende punkt 9.5
9.5 Hvordan returnere - Returforsendelse fra kunden
9.6 I tilfelle uttaket ikke er utført iht. 64 og etterfølgende. Forbrukerkode og spesielt hvis produktet ikke er komplett med alle deler og/eller ledsaget av tilbehør og/eller elementer som utgjør en integrert del (f.eks. må etiketten fortsatt festes til produkter med engangsforsegling, er det en integrert del av produktet) og/eller ikke er i originalemballasjen, eller til og med når den er skadet eller brukt av kunden (produktene har ikke blitt brukt, vasket, brukt) annet enn den rimelige grensen for due diligence. ikke innebære oppsigelse av kontrakten og vil følgelig ikke ha rett til refusjon av beløpet kunden har betalt for produktet. Produktet vil forbli til kundens disposisjon i EFEEL-lageret og venter på henting, samtidig som forespørselen om tilbaketrekking annulleres.
9.7 I samsvar med artikkel . 67, fjerde ledd i forbrukerloven, bare etter å ha mottatt produktet og først etter å ha bekreftet en positiv overholdelse av vilkårene og prosedyrene for å utøve angrerett og integriteten (som spesifisert i avsnittene ovenfor), skal EFEEL innen fjorten ( 14) dager fra datoen for mottak av produktet, og i alle fall innen tretti (30) dager fra datoen da EFEEL ble informert om den forespurte tilbaketrekkingen, refundere beløpene kunden har betalt. Refusjonen vil inkludere leveringskostnader, men ikke beløpet som er betalt for kjøp av "ekstra leveringstjenester"
KLAGESKJEMA - (må fylles ut og sendes med returnerte varer - gjelder 2 års garanti for produktfeil)
ANGRE SKJEMA - (må fylles ut og sendes med returnerte varer inntil 14 dager etter at produktet er mottatt)
10. REFUSJONSPROSEDYRER
10.1 Tilbakebetalingen vil bli utført med en reversering av betalingstransaksjonen (hvis betaling ble utført av kunden med kredittkortmetoden)
10.2 I tilfelle misforhold mellom mottakeren av produktene angitt i bestillingsskjemaet og hvem som betalte beløpet for kjøpet, vil refusjon av beløp, i tilfelle angrerett, utføres av Cool-mania, til de som betalte.
10.3 Som allerede nevnt i avsnitt 4.2, konverteres alle transaksjoner utført av kunder som er bosatt i et EU-land til euro som et resultat av betalingen fra kunden. For betalinger i andre valutaer enn euro, returnerer efeel fortsatt beløpet i euro, valutabeløpet beregnes deretter på forholdet mellom endring på dagen da refusjonen er gjort. Valutakursrisikoen belastes derfor kunden.
11. Konvensjonell garanti
11.1 Produktene som selges på nettstedet kan, avhengig av deres natur, være dekket av en konvensjonell garanti utstedt av produsenten ("Konvensjonell garanti"). Kunden kan kun stole på denne garantien overfor produsenten. Varigheten, territoriell utvidelse, vilkårene og betingelsene for bruk, typene skader og/eller defekter som dekkes og eventuelle begrensninger av garantien avhenger av den enkelte produsenten og er angitt i garantibeviset i produktesken.
Produsenten av produktene skal være ansvarlig for eventuelle skader forårsaket av defekter i slike produkter.
Denne typen garanti har frivillig natur og legger ikke til, erstatter ikke, begrenser eller ekskluderer ikke og skal ikke påvirke den juridiske garantien
12. Juridisk garanti på 24 måneder for samsvarsfeil
12.1 I henhold til forbrukerkodeksen er alle produkter som selges på nettstedet til "Forbruker" også dekket av den juridiske garantien på 24 måneder som dekker avvik med kvaliteten som kreves og erklært på kontraktene (under artikkel. 128 ff. Leg. No. 206/2005). For å motta garantiservice, må kunden oppbevare ordrekvitteringen («ordre- og forsendelsesbekreftelse»-e-post eller leveringsseddel eller betalingsbevis).
12.2 Den juridiske garantien på 24 måneder dekker defekter eller manglende samsvar ved produktet, som ikke er tydelige på kjøpstidspunktet, som eksisterer på tidspunktet for levering av varer, hvis produktet brukes riktig, i samsvar med tiltenkt bruk og som fastsatt av produsenten (bestemmelsene i dokumentasjonen som til slutt ble vedlagt produktet.
Samsvarsmangelen må oppheves, med forbehold om tilbakekall av garantien, innen to måneder fra datoen den ble oppdaget.
12.3 Varer anses å være i samsvar med kontrakten dersom, på tidspunktet for levering til forbrukeren:
12.4 Er derfor utelukket fra omfanget av den juridiske garantien defekter bestemt av utilsiktede fakta eller ansvar fra kunden eller av en bruk av produktet som ikke samsvarer med dets tiltenkte bruk og/eller spesifisert i teknisk dokumentasjon kan festes til produktet.
12.5 I tilfelle av en defekt eller avvik på produktet, gir efeel, uten kostnad til kunden, å gjenopprette samsvaret til produktet: ved å reparere eller erstatte produktet med et annet med like eller større egenskaper. Ellers med passende prisreduksjon eller oppsigelse av kontrakt tilbakebetaling av betalt beløp.
12.6 For å dra nytte av den juridiske garantien, må kunden først og fremst fremlegge bevis for kjøpsdato og levering av varer. Det anbefales at kunden, for slike bevis, lagrer en kopi av e-posten "Ordre og forsendelsesbekreftelse", som er sendt eller andre dokumenter som attesterer datoen for gjennomføring av kjøpet (for eksempel leveringsseddel fra bud eller betalingsbevis).
12.7 Kunden må sende til efeel en spesifikk kommunikasjon, som krever eliminering av avvik, via e-post [email protected] Emne: Produktet er defekt
Kundeservice vil gi kunden spesifikke retningslinjer for hvert produkt for å aktivere garantien. Efeel vil umiddelbart svare på kundekommunikasjonen og påpeke hvilke trinn han bør følge videre.
12.8 I tilfeller der anvendelsen av garantien gir mulighet for å returnere produktet for å reparere defekten, må produktet returneres av Kunden i originalemballasjen, komplett i alle deler (inkludert emballasje og eventuell dokumentasjon og tilbehør). For å begrense skade på originalpakningen, anbefales det å legge den i en annen boks. Festing av etiketter eller tape direkte på den originale produktemballasjen bør unngås.
12.9 Reparasjonen vil bli utført så snart som mulig. Gjennomsnittlig tidspunkt kan variere fra 15 til 60 virkedager. Ved uberettiget overskridelse av terminen, kan Kunden kreve utskifting av varen eller løsning av kontrakten. Ingen skader kan kreves for forsinkelser i reparasjoner eller utskiftninger.
12.10 Hvis defekten ikke blir funnet eller hvis det ikke skulle være et avvik ved produktet, i henhold til lovdekret nr. 206/2005, vil kunden bli belastet for eventuelle kostnader til sjekk og reparasjon, samt eventuelle andre kostnader ( transport, etc..) til slutt opprettholdt av efeel. Garantien er ugyldig hvis defekten er forårsaket av forsømmelse eller misbruk av kjøperen, svindel, fuktighet eller andre årsaker som ikke er relatert til produksjons- eller produksjonsfeil
13. Personvern
13.1 Personopplysningene som kunden ber om og oppgir under utfyllingen av bestillingsmodulen, samles inn og behandles for å møte kundens krav og vil ikke under noen omstendigheter bli lisensiert til tredjeparter. Efeel garanterer sine kunder respekt for reglene for behandling av personopplysninger, underlagt personvernkoden fastsatt i lovdekret nr. 196 datert 30.06.2003 og påfølgende endringer.
14. Feil og/eller unøyaktigheter på nettstedet
14.1 Efeel er hele tiden forpliktet til å sjekke den elektroniske katalogen for å forhindre feil eller unøyaktigheter. Det er imidlertid mulig at nettstedet inneholder feil, unøyaktigheter eller utelatelser. Efeel forbeholder seg derfor retten til å korrigere eventuelle feil, unøyaktigheter eller utelatelser på nettstedet, selv etter at det til slutt ble mottatt en bestilling. Forbeholder seg også retten til å endre eller oppdatere informasjon når som helst uten forvarsel til kunden.